strona główna

2017-06-07 I LICEUM W SOKOŁOWIE PODLASKIM I KGS NEUSTADT AM RUBENBERGE

KGS Neustadt am Rübenberge w Niemczech.

W dniach od 29 maja do 3 czerwca 2017 roku uczniowie I LO im Marii Skłodowskiej-Curie i Publicznego Gimnazjum nr 1 pod opieką p. Moniki Jeżowski, p. Wiesławy Witkowskiej i p. Maryli Wielogórskiej wzięli udział w wymianie uczniowskiej ze szkołą KGS Neustadt am Rübenberge w Niemczech. W zeszłym roku uczniowie naszej szkoły gościli w swoich domach uczniów z Niemiec, a teraz przyszedł czas na naszą rewizytę.

Pierwszy dzień spędziliśmy na długiej podróży, po której zostaliśmy zakwaterowani u rodzin goszczących. Wieczór ten był idealną okazją do zapoznania się z nimi, poznanie tamtejszych realiów życia oraz bliższą integrację z partnerami wymiany.

Kolejnego dnia zostaliśmy oficjalnie przywitani przez dyrekcję szkoły KGS Neustadt am Rübenberge. Następnie oprowadzono nas po ogromnym budynku szkoły, do której uczęszcza aż 1500 uczniów. Mieliśmy okazję zobaczyć pracownie, boiska oraz porozmawiać z niemieckimi uczniami o tamtejszym życiu szkolnym i toku nauczania. Po obiedzie przyszedł czas na zwiedzanie miejscowości Neustadt z przewodnikiem.

Trzeci dzień spędziliśmy w Hamburgu, gdzie mieliśmy okazję przejść się po dzielnicy Reeperbahn i zobaczyć Plac Beatlesów. Z uwagi na to, że Hamburg jest miastem portowym, udaliśmy się do portu Hafen-Landungsbrücken, gdzie przeszliśmy się wzdłuż Łaby i przejechaliśmy się łódką. Następnie zwiedziliśmy imponujący budynek Elbphilarmonie (Filharmonia nad Łabą), który ma aż 110 m wysokości. Udaliśmy się tam na punkt widokowy, aby móc podziwiać Hamburg z góry. Kolejnym punktem wycieczki było zobaczenie Ratusza i czas wolny w Innenstadt (Śródmieście).

Najbardziej wyczekanym momentem był dzień czwarty, gdy udaliśmy się do Heide Parku w Soltau – największego parku rozrywki w północnych Niemczech. Cały dzień spędziliśmy na korzystaniu z tamtejszych atrakcji – rollercoasterów, kolejek i wiele innych.

Przedostatni dzień spędziliśmy w Hanowerze, gdzie po zobaczeniu pomnika  Ernesta Augusta I, udaliśmy się na samodzielne zwiedzanie miasta – musieliśmy podążać wzdłuż czerwonej linii, aby samemu odkrywać zakamarki tego miasta. Następnie spotkaliśmy się pod Nowym Ratuszem i zwiedziliśmy teren wokół niego. Wieczorem przyszedł czas na grill pożegnalny, który pomógł nam lepiej zintegrować się z niemieckimi kolegami.

Ostatniego dnia pożegnaliśmy naszych niemieckich przyjaciół na dworcu w Neustadt am Rübenberge i w późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do Sokołowa.

Wyjazd był doskonałą okazją na sprawdzenie swoich umiejętności językowych, zawarcie nowych znajomości oraz przełamanie barier językowych, ponieważ nie ma lepszego sposobu na naukę języka obcego, jak bezpośredni kontakt z ich rodowitymi mówcami.

Wymiana ze szkołą KGS Neustadt am Rübenberge  została dofinansowana przez PNWM:  Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży w Warszawie.