PO LEKCJACH

SAMORZĄD UCZNIOWSKI - Izabela Zieniewska z klasy II G (2009-2010)

 

Myślę, że najważniejszymi przedsięwzięciami SU są akcje charytatywne. Uważam je za najważniejsze z dwóch powodów: można w ten sposób pomóc innym i jest to łączenie przyjemnego z pożytecznym.

Za najciekawsze działanie chyba mogę uznać nawiązanie kontaktu z XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć na przykład jak wygląda codzienne życie w tak prestiżowej szkole.
Ważna była także organizacja połowinek w stylu lat 80. oraz debata na temat: Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
 
Współpraca z Sylwią i Michałem jest bardzo przyjemna. Tworzymy zgrany zespół, który ma wiele pomysłów.
Myślę, że Michał jak i Sylwia zgodzą się ze mną, że mamy troche ciężko z przekonaniem społeczności szkolnej do rzeczy, których w naszej szkole jeszcze nie było. Na szczęście przełamanie lodów następuję i potem jest już z górki.
Warto zmieniać przekonania uczniów o tym, że w szkole nie można się dobrze bawić. Myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku, co widać po zwiększającej się liczbie uczestników szkolnych dyskotek. 
 
Przyszły SU przede wszystkim powinien kontynuować nasze działania. Dobrym pomysłem byłoby nawiązanie większych kontaktów z organizacjami pomagającymi samorządom, na przykład z CEO, z którym już współpracujemy.
 
Jakie rady dałabym moim następcom? Nie bać się nowych rzeczy, podejmować ryzyko, a także liczyć się z tym, że nie wszystkie pomysły spotkają się z pozytywną opinią, a niektóre przedsięwzięcia nie zostaną zrealizowane.
Uważam, że z Michałem i Sylwią ułatwiliśmy drogę przyszłemu SU, ponieważ przez ten rok (który się jeszcze nie skończył) zrobiliśmy bardzo dużo (w szczególności wyjście SU poza mury szkoły). Jeszcze rok temu (kiedy to też byłam w SU) został nawiązany kontakt z LO Staszica, który cały czas jest utrzymywany. W tym roku zaś współpracujemy z CEO. Obecnie bierzemy udział w konkursie. Chcemy wziąć udział w debacie sejmowej. Kto wie? Może nam się uda i 1 czerwca pojedziemy w Delegacjii na ulicę Wiejską, aby zasiąść w fotelach znanych posłów w sejmowej sali posiedzeń, by być uczestnikami sesji „Nasz samorząd uczniowski”.
 
Można by było powiększyć skład Samorządu i zamiast trojga uczniów, byłoby w nim ośmioro. Zawsze więcej rąk do pracy.
 
Jest kilkoro uczniów, których mogłabym pochwalić za pomoc SU w realizacji zadań. Jednak nie będę ich tu wymieniała, żeby się nie rozleniwili. Na pewno taka informacja wpłynie w odpowiednim czasie, do odpowiednich osób.
 
Czym kierują się uczniowie wybierając opiekunów SU? Na pewno wybierają nauczycieli, których po prostu lubią. Nie dziwne jest więc to, że pani Agata Grzyb jest w SU nie pierwszy rok.
 
Sława przewodniczącej SU absolutnie nie przeszkadza w nauce i życiu prywatnym. Jest to trudne ale w końcu nikt nie powiedział, że będzie łatwo. Nigdy nie zastanawiałam się nad tym, jakby to było, gdybym jednak nie podjęła się wystąpienia w wyborach lub nie wygrałabym. Po prostu jest jak jest i jestem z tego bardzo zadowolona.
 
Mam także inne zaintersownia.Tańcem interesuję się od zawsze. Już jako małe dziecko tańczyłam przed lustrem. Na zajęcia taneczne zaczęłam chodzić dopiero w pierwszej klasie gimnazjum (Fatum), ponieważ nie mieszkam w Sokołowie. Bałam się, że ciężko będzie wszystko pogodzić. Ale dałam radę. Gdy przyszłam do LO,wypisałam się z Fatum. Jednak okazało się, że to była roczna przerwa w tańcu. Od tego roku tańczę w grupie Black Code Studio Dance, której instruktorką jest pani Anna Poganowska.
Od 1 do 6 maja nasz grupa taneczna uczestniczyła w miedzynarodowym festiwalu w Czechach.
Oprócz tańca, mieliśmy w planach poznawanie kraju. Do kolorowych Czech warto się wybrać! Praga kojarzyć mi się będzie już zawsze z lkolorowymi uliczkami. Przedostatniego dnia byliśmy na wycieczce w Dreźnie. Miasto jest dość ciekawe. Ale to Czechami, Pragą jestem zauroczona. Sam festiwal też był interesujący. Poznaliśmy wielu ludzi z różnych stron świata. Byliśmy miło zaskoczeni reakcją widowni. Gdy wychodziliśmy na scenę, ludzie mocno klaskali, a nawet rzucali kwiatami! Sprawiało nam to wielką radość i pozwalało bawić się tańcem. Czuliśmy się doceniani, wygraliśmy! Wszystko będę wspominać bardzo długo. Oprócz samego festiwalu, który wygraliśmy i cudownego miejsca, cieszyło to, z jakimi ludźmi tam byłam. Zgrana grupa, która potrafi się bawić. Czasem na ulicach miasta wygłupialiśmy się, tańczyliśmy, a ludzie się uśmiechali i robili nam zdjęcia.
 
W minionym roku należałam do naszej szkolnej grupy teatralnej Preteksty. Jednak z powodu tańca zrezygnowałam. Kiedyś rozważałam poważniejsze zainteresowanie się teatrem, jednak zwyciężyło moje zainteresowanie biologią i chemią. Z tymi dziedzinami wiedzy wiążę przyszłość. Decyzji nie żałuję. Ucząc się biologii i chemii. nie rezygnuję przecież ze swych pasji. Może nie angażuję się tak, jakbym chciała, ale czasami trzeba wybrać w życiu to, co ważne i najważniejsze.
 
Myślę, że możliwe jest pogodzenie nauki z rozbudowaną działalnością na rzecz innych i pasję :)
Jestem tego dowodem :) Już drugi rok jestem w Samorządzie Uczniowskim i w ciągu tych dwóch lat realizuję swoje pasje - tear i taniec. Jest mi łatwiej, pionieważ mam sprecyzowane plany związane z przyszlością. Wiem co chcę zdawać na maturze i gdzie iść na studia. Przykładam się do nauki przedmiotów dla mnie ważnych. Jest oczywiste, co mam wybrać, gdy rozmyślam nad pasją i nauką danego przedmiotu. Czasu na naukę nie odbiera mi nic. Nie chcę w przyszłości powiedzieć, że zmarnowałam szansę, aby zrealizować marzenia.
 
Rozstanie się z pełnioną przeze mnie dotychczas funkcją nie tyle będzie ciężkie, co dziwne. Jestem w Samorządzie drugi rok, od początku pobytu w szkole. Cały czas coś się dzieje; trzeba coś organizować. Jest to częścią mego szkolnego życia. Dlatego w trzeciej klasie będzie mi tego brakowało. Z przyjemnością będę obserwować nowego przewodniczącego lub nową przewodniczącą. Będę służyła pomocą, jeśli taka zajdzie potrzeba.
                                                                                                                             Izabela Zieniewska z klasy II G

 

BIP RSS
 
CMS Toruń