Od 19 do 21 czerwca 2023 trwała wycieczka klas 1d oraz 2d do Berlina.

Od tygodni nie mogliśmy się doczekać, aż w końcu będziemy zwiedzać stolicę Niemiec. Nawet wyjazd o bardzo wczesnej porannej porze nie pozbawił nas entuzjazmu. Podróż pociągiem sprawiła, że bardzo szybko dotarliśmy do Berlina. Pierwszego dnia wieczorem udaliśmy się pod Bramę Brandenburską. Zobaczenie na żywo najbardziej znanego obiektu w tym mieście było niesamowitym doświadczeniem. O zachodzie słońca udaliśmy na taras widokowy na dachu Reichstagu. Widoki były obłędne, a zachód słońca dodał jeszcze więcej uroku temu miejscu. Mimo zmęczenia po pierwszym dniu zwiedzania, chętnie zwiedzaliśmy inne obiekty w Berlinie.

Zobaczyliśmy bardzo wiele, a jeszcze więcej dowiedzieliśmy się dzięki naszemu przewodnikowi panu Markowi Malinowskiemu, który z pasją oraz zaciekawieniem opowiadał o mieście oraz zabytkach. Udało nam się odwiedzić: kościół pamięci cesarza Wilhelma , Katedrę Berlińską, przejście graniczne między Berlinem wschodnim a zachodnim „Checkpoint Charlie”, miejsce palenia książek, Uniwersytet Humboldtów, Forum Humboltów, operę, wyspę muzeów, wieżę telewizyjną, plac Poczdamski oraz fragment mur u berlińskiego. Na koniec zwiedzaliśmy muzeumPergamon. Najbardziej zainteresował nas panoramiczny obraz przedstawiający starożytne miasto Pergamon. Widok był piękny, a światła i efekty dźwiękowe sprawiały, że to miejsce było jeszcze bardziej niezwykłe.

Drugi dzień był bardzo intensywny jednak – mimo zmęczenia – czuliśmy satysfakcję, ile ciekawych miejsc udało nam się zobaczyć. Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy Poczdam. Największe wrażenie wywarł na nas przepiękny park Sanssouci. Idealnie przycięte krzewy, rzeźby, fontanna, a przede wszystkim pałac Fryderyka ll Wielkiego. Ciekawym doświadczeniem było również zwiedzanie pałacu Cecilienhof, gdzie miała miejsce konferencja poczdamska. W końcu bardzo zmęczeni znaleźliśmy się w pociągu i ruszyliśmy w drogę do Warszawy.

Wycieczka była bardzo intensywna, jednak zobaczenie tak wielu pięknych, ciekawych i ważnych miejsc zdecydowanie wynagrodziło nam zmęczenie.

25 czerwca 2024
Praktyczne porady.
10 lipca 2024
Konkurs Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Polonica na wakacjach... (do 31 sierpnia)
9 lipca 2024
Wyniki egzaminu maturalnego - opracowanie OKE.
2 lipca 2024
Women in STEM – Poland Short Essay Contest: sukces Julii Woroch i Gabrieli Zielińskiej.
Wszystkie prawa zastrzeżone ⓒ 2022 I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim   Polityka prywatności