Obejrzeliśmy “Chłopów” DK Welchmana i Hugh Welchmana, filmową nowość kin; może w przyszłości film oscarowy.

Klasa Druga E zwróciła uwagę na stronę estetyczną filmu (animację, rytm barw, interferencje malarsko-muzyczne), a także odwagę sięgania po klasykę w sposób nowy; oraz uniwersalność negatywnych relacji społecznych (łączących historię Reymonta choćby z Molierem).

Klasa Czwarta D dostrzega w filmowej historii elementy realizmu magicznego czy echa analiz socjologicznych Rene Girarda czy Herstory.

Film podobał się licealistkom, licealistom. Planujemy obejrzeć go po raz kolejny. Filmowa interpretacja szkolnej lektury jest zdecydowanie świetna.

25 czerwca 2024
Praktyczne porady.
10 lipca 2024
Konkurs Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Polonica na wakacjach... (do 31 sierpnia)
9 lipca 2024
Wyniki egzaminu maturalnego - opracowanie OKE.
2 lipca 2024
Women in STEM – Poland Short Essay Contest: sukces Julii Woroch i Gabrieli Zielińskiej.
Wszystkie prawa zastrzeżone ⓒ 2022 I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim   Polityka prywatności
Skip to content