Tak tak wiemy, że już czuć zapach wakacji. Właśnie teraz na niezwykłą wycieczkę wybrali się uczniowie I LO. Dzisiejszy dzień był bardzo intensywny, wczesny wyjazd nie spowodował braku entuzjazmu dla zapalonych turystów.

Podróż PKPIC sprawiła, że czas płynął szybko. Głównym punktem dzisiejszego programu był Reichsztag, czyli neorenesansowy Gmach parlamentu Rzeszy, a właściwie jego kopuła Normana Fostera ze wspaniałą panoramą miasta, którą mogliśmy podziwiać w ciągu dnia, jak i nocy. Będąc w pobliżu, nie mogliśmy pominąć Bramy Brandenburskiej zaprojektowanej przez niemieckiego architekta Carla Gottharda Langhansa.

Czy da się zwiedzić Berlin w jeden dzień? Do wczoraj tak myśleliśmy. Odpowiedź brzmi – nie. Ile historii, architektury, kultury i tajemnic kryje w swych murach to miasto, tego chyba nikt nie wie. Dziś przewodnik przybliżył nam niewielki rąbek wiedzy na ten temat.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Berlina Zachodniego, gdzie dowiedzieliśmy się między innymi skąd pochodzi i jak powstała książka “My, dzieci z dworca ZOO”, autorstwa Christiane Vera Felscherinow. Mogliśmy podziwiać Kościół Pamięci Cesarza Wilhelma, zwany popularnie kościołem Pamięci – to świątynia ewangelicka oddana w 1895r. Następnie pojechaliśmy najstarszym metrem w Berlinie, które służy mieszkańcom już od ponad 100 lat do Berlina Wschodniego. Ta część miasta jest zdecydowanie ciekawszą i bardziej zachęcającą do zwiedzania. W pobliżu Aleksanderplatz, czyli największego placu w Niemczech, znaduje się widoczna niemalże z każdego krańca Berlina, a licząca 368 metrów wieża telewizyjna Berliner Fernsehturm. Nieopodal wieży znajduję się kościół Mariacki. Mogliśmy podziwiać także największą i najpiękniejszą Katedrę Berlińską. Pergamon Muzeum- to miejsce, które na długo utkwi nam w pamięci. To nowoczesny budynek mieszczący kolekcję antyków i panoramiczny obraz przedstawiający starożytne miasto Pergamon. Nie da się być w Berlinie i nie zobaczyć przejścia granicznego międz Berlinem Wschodnim i Berlinem Zachodnim, tzw. “Checkpoint Charlie” funkcjonującego w latach 1945 – 1949r. Na koniec dnia udaliśmy się na Wyspę Muzeów – to kompleks obejmujący: Muzeum im. Bodego, Muzeum Pergamońskie, Nowe Muzeum, Starą Galerię Narodową oraz Stare Muzeum. Wyspa w 1999 roku została wpisana na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Poczdam, pod takim hasłem upłynął nam dzień w Niemczech.

Miasto znane jest glównie z zespołów zabytkowych, szczególnie Sanssouci wybudowanego w XVIII wieku przez Fryderyka II Wielkiego, a który okazję mieliśmy zwiedzać. Należy wspomnieć również o Bramie Brandenburskiej w Poczdamie, która podobnie jak w Berlinie, skierowana jest na Brandenburgię.

Będąc w Poczdamie, nie można ominąć znaczącego historycznie pałacu Cecilenhof, gdzie w 1945 roku miała miejsce Konferencja Poczdamska.

7 maja 2024
Julia Marchel będzie reprezentować I Liceum w finale XII Ogólnopolskiego Konkursu Logicznego.
26 kwietnia 2024
Gratulacje!
25 kwietnia 2024
Bartosz Ławecki, Michał Matwiejczuk, Hubert Wróblewski na podium!
19 kwietnia 2024
Marcel Kurowicki został laureatem konkursu matematycznego organizowanego przez politechnikę w Białymstoku.
9 kwietnia 2024
Aleksandra Dębska została finalistką Olimpiady Teologii Katolickiej. Sukces uczennicy, a także - po raz kolejny - Siostry Zofii Błońskiej.
15 marca 2024
CKE dla maturzystów...
26 kwietnia 2024
26 kwietnia - ostatni szkolny dzwonek dla 79 uczennic, uczniów klas czwartych I Liceum.
Wszystkie prawa zastrzeżone ⓒ 2022 I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim   Polityka prywatności